Ik ben klant van Slim Warmtenet Zandweerd
Financiën en betalingen
De tarievenkaart bevat veel begrippen. Een aantal van deze begrippen leggen we uit:
Vaste kosten
Je maandelijkse verbruik is opgebouwd uit vaste kosten en variabele kosten. De vaste kosten bestaan uit de volgende onderdelen:
- Vastrecht: Dit zijn de kosten voor het hebben van een aansluiting op het warmtenet.
- Afleverset: Dit zijn de kosten voor het onderhoud, de service en de vervanging van je afleverset.
- Meettarief: Dit zijn de kosten voor het uitlezen van de meter op je afleverset.
Variabele kosten
De variabele kosten zijn de kosten die je betaalt voor je warmteverbruik. De hoogte van deze kosten is dus afhankelijk van je verbruik. Een warmtenet berekent je verbruik in gigajoules (GJ).
Je vindt je factuur in Mijn Warmte. Je vindt de knop rechts bovenin de website.
Je kunt je contactgegevens en betalingsgegevens aanpassen. Ook je voorschotbedrag kan je aanpassen. Daarnaast gebruik je Mijn Warmte om een verhuizing door te geven.
Dat kan via Mijn Warmte. Kom je er niet uit? Neem dan gerust contact op met de klantenservice, zij helpen je verder.
Wij raden het aan om je voorschotbedrag iets hoger in te schatten dan wat je verwacht. Zo voorkom je dat je mogelijk moet bijbetalen. In Mijn Warmte kun je zien of je termijnbedrag nog past bij je verbruik.
Het voorschot is gebaseerd op een geschat verbruik in een jaar. Je betaalt maandelijks een voorschotbedrag. Aan het eind van het jaar maken we de balans op van je verbruik en verrekenen we de betaalde voorschotten met deze eindafrekening.
Rond de 1e van de maand.
Storingen en onderhoud
Je betaalt geen extra kosten voor service en onderhoud aan je afleverset. De kosten voor storingen en onderhoud zijn inbegrepen in het vastrecht.
Je betaalt geen kosten voor het verhelpen van een storing in de afleverset. Blijkt dat de storing aan de binnen installatie ligt (dus na de afleverset) dan brengen we wel kosten in rekening.
Huur je een woning, neem dan contact op met je verhuurder.
De actuele tarieven kun je vinden op de tarievenkaart.
Enkele voorbeelden
Voorbeeld: Je hebt geen warmte in je hele huis, ook heb je geen warm water. Er blijkt een storing te zijn in je afleverset. Het Warmtebedrijf komt langs en lost de storing op. Je hebt geen kosten.
Voorbeeld: Een radiator in je woning wordt niet warm. Het blijkt dat je radiator niet goed ontlucht is. Dit is iets wat je zelf moet doen. Als je hiervoor het Warmtebedrijf belt brengen we kosten in rekening.
Voorbeeld Tuinen van Zandweerd: De storing blijkt in je warmtepomp te zitten en niet in het warmtenet. Dan brengen we kosten in rekening.
Heb je hier vragen over neem dan contact met ons op.
Administratie
Het kan zijn dat de mail in spambox of ongewenst is terechtgekomen. Is dat niet het geval? Neem dan telefonisch contact met ons op.
Het is belangrijk dat je een verhuizing aan ons doorgeeft. Om een verhuizing door te geven kun je inloggen in Mijn Warmte. Hier kun je via de knop uithuizing doorgeven je verhuizing bij ons melden.
Klachten
We gaan graag met je in gesprek, bel ons op 0570 - 69 37 79(Verwijst naar een telefoonnummer) of mail je klacht naar warmtenetzandweerd@deventer.nl(Verwijst naar een e-mailadres).